Onlangs ontdekte Eos dat Coca-Cola een campagne betaalde die leek verstuurd te zijn door de Vlaamse Beroepsvereniging van Voedingsdeskundigen en Diëtisten (VBVD).
Zo stond er onder andere het volgende te lezen: 'Suiker kan deel uitmaken van een gezond eetpatroon. Een gezonde voeding en genieten zijn perfect te combineren! Suiker of saccharose heeft een aangename smaak en levert energie.' Kortom, een campagne die 'n totaal verkeerde indruk schept.
WordFit wil wel benadrukken dat je suiker niet volledig uit je voeding moet bannen. Fruit bijvoorbeeld bevat ook suikers, maar dan wel natuurlijke. Het is belangrijk een onderscheid te maken tussen de verschillende soorten suiker. Via deze link vind je een artikel die WordFit schreef over welke suikers je beter wel beperkt: http://www.wordfit.be/extra/voedingsadvies/verschillende-soorten-suikers-welke-beter-vermijden
Het is zoals dat de auteur van het artikel in Eos schrijft en daarbij Patrick Mullie (voedingsdeskundige verbonden aan de Vrije Universiteit Brussel) citeert: 'Stel je een vereniging van longartsen voor die wordt gesponsord door Marlboro. Dit is een ramp voor het imago van de diëtist.' WordFit geeft hem groot gelijk!
Het volledige artikel vind je hier.
Reactie toevoegen